torsdag 12 juli 2012

Sommar i Esbo

Att spendera sommar i Esbo och inte på landet i Bromarv, där jag egentligen skulle vilja vara, har sina konstiga följder.

1. Jag shoppar mycket mera, på gott och ont.
2. Jag sitter och läser andras bloggar om allt spännande som händer i världen. En del åker till Sydafrika eller Australien, andra till Österbotten. Det känns som att alla rör på sig och man får en längtan efter att också göra det. Men först måste man vänta på ett väldigt viktigt brev som förhoppningsvis är påväg från Porthania till en brun postlåda i Mankans just nu.
3. Jag blir rastlös och försöker få tiden att gå, vilket resulterade i något jag funderat på redan ett tag, dvs. att starta en blogg. På peffan har jag någon gång haft en obligatorisk hemsida och någon gång tidigare också testat på en liten blogg. Då kändes det som att jag inte hade något att skriva. Kanske jag inte har så mycket mer nu men det vet man ju aldrig.

Så här sitter jag nu. Med en ny blogg som ännu saknar ett ordentligt namn och innehåll. Vad det blir och hur länge det håller i sig får vi se. Men någonstans måste man ju börja. Så enjoy.

Glad sommar till er omkring i världen! :)


PS. Min dator är en pensionär som inte har koll på tider. Den påstår ibland att det är december 2006 kl. 23.40... så ifall inläggen ser ut att ha poppat upp väldigt konstiga tider beror det på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar