lördag 15 februari 2014

Dags för sportlov

Då jag var liten tyckte mamma att sportlov betydde lov från all sport, medan pappa tyckte att sportlov betyder lov för att sporta. Tycker själv att det låter bra med lov oberoende. Skriva om jobbet tänker jag inte göra, men du kan läsa om vad vi gjort på ettornas blogg. Veckorna mellan jul och sportlov gick snabbare än vanligt, men nu är det skönt att få vila upp och bara njuta en vecka.

Njuta har jag verkligen gjort hittills redan! Sportlovet inleddes med en perfekt alla hjärtans dags-dejt med middag, hockeymatch, På spåret-final och några avsnitt av Bron/Broen, vår nya favoritkriminalserie. Tack älsklingen!<3

Har haft några gym-fria dagar den här veckan eftersom det varit så mycket annat program och jag har hunnit vara aktiv på jobbet också såväl i ishallen som i joggingspåren, men idag var jag redan "tidigt" i farten och deltog i min första Elixia Power-timme. Styrketräning för hela kroppen. Krävande men riktigt roligt! :) Fick skynda mig hem efteråt för att hinna se damernas OS-stafett, och det var värt det! Vilken tävling, alltså! Imponerande av både finländarna och också svenskarna. Skönt att någon annan än Norge tog över pallen den här gången.

Nu ska jag fortsätta njuta av lovet. Kolla OS, träna aktivt, slappa mycket och fixa sådant man inte annars hinner med. Hoppas du också får njuta av sportlovet, och ifall du inte har sportlov, så i alla fall av veckoslutet!

Hejhej!

PS. Förresten. Ifall du har något du önskar att jag skulle skriva mera/mindre om får du gärna berätta så kanske inspirationen slår till såhär nu när jag har mera tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar