söndag 7 december 2014

Julkonserternas tid - du är välkommen!

Den här läraren har julkonserter på hjärnan just nu och hinner tyvärr inte med så mycket annat för tillfället. I skolan är det konserter med skolkören, julfestprogram med årskursen som övas och uppträdande med lärarkören som gäller. På fritiden är det förberedelser inför nästa veckoslut som är i full gång. Tror att det denna vecka blivit ca 14 timmar och ca 30 olika sånger att lära sig på och för diverse sång/kör/lovsångsövningar/musiklektioner/uppträdanden. Nästa vecka blir det inte mindre. Jag har alltid älskat julmusik men misstänker att jag efter julafton kommer att vara väldigt nöjd över att åka bort från julsångstrallandet för ett par veckor.

Varför är julsångerna så viktiga för mig då?

Julgubbar, stjärnor och giv mig ej glans. Visst övar jag in sånger som inte betonar det viktigaste budskapet under julen nästan alls, men i de flesta sånger kan jag få vara med och dela julglädjen. Den riktiga julglädjen över att Jesus föddes och kom till jorden för vår skull. För att vi sedan skulle få förlåtelse genom påskens händelser. Det är min orsak.

Ja, nå var kan man höra oss då?

13.12 kan man avsluta Luciadagens firande i Andreaskyrkan kl. 20.00 med svängig, julig gospelkonsert med His Master's Noise.


Följande dag, söndag 14.12, blir det Amazing Christmas i Fila, Albertsgatan 31 kl.16. Intäkterna går till ett gott ändamål.


Varför inte komma på båda?

Jag lovar att det blir två fantastiska upplevelser med olika härliga sånger och blandade stilar.



Behold the star of Bethlehem
The word of God has become flesh
Unto us a child is born
The Savior of this broken world

Hear the angel voices, 
Sing come let us adore Him,
Peace has come, for our King is with us.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar