torsdag 4 juli 2013

Bloggandet som uteblev

Ja, under året jag bloggat har då vissa tendenser dykt upp. Är glad att jag inte lovade blogga varje dag eller varje vecka för då skulle jag nog ha brutit löftet många gånger. Men ja. Ledig juli-dag så då finns ju en bra chans att återuppta en bruten blogg-kontakt.

Sommaren hittills har varit trevlig men man hoppas ju alltid att the best is yet to come för ungefär halva semestern är ännu kvar.

Jag började sommaren med ett sorgset avsked. Nästa höst kommer jag att få en ny klass så det kändes väldigt vemodigt att säga hejdå åt min härliga klass efter två år, men det ska nog bli bra. Därefter följde några dagar av planering och fixande så att man inte startar helt från början sen i augusti. Det blev inte så många dagar planering eftersom det sedan bar av på resa. Mera om resan kommer i ett annat inlägg.

Då vi kommit hem från resan blev det inte mycket tid att sova av sig jetlag för följande dag bar det av till Keuruu med fila-gänget för att delta i en del av midsommarfestivalen i Iso Kirja. Tobbe och band skulle spela i stora tältet på lördagsmorgonen. Spelningen var lyckad och det var häftigt att se att det verkligen finns stora och häftiga kristna evenemang även i Finland. Senaste år hade det varit ca 30000 deltagare på konferensen och jag tror att det kan ha varit liknande siffror även i år. Svårt att säga.

På midsommardagen då vi åkte hem bestämde vi oss för att direkt åka vidare till Bromarv för att njuta av lite "vanlig" midsommarstämning också. T var tvungen att åka hem redan på måndagen medan jag fick stanna kvar ända till onsdag.




Sedan dess har jag varit hemma i Esbo en vecka och fått njuta av allt som sommar-Esbo och sommar-Helsingfors har att erbjuda. Vi har bl.a. varit och frisbeegolfat, besökt ett soligt Sveaborg, minigolfat och sett Man of Steel på bio. Jag hittade äntligen en förmånlig frissa med lediga tider så rufset fick sig en uppstädning. I slutet av veckan väntar många bröllop och vi har också äran att vara gäster på ett.

Nåja. Det har väl i stora drag varit min sommar så här långt.

Ha en fin fortsättning på sommaren! :)
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar