söndag 2 november 2014

Höstrusket

Igår var det en fantastisk dag. Det var faktiskt den första dagen under hela höstterminen som både jag och T var lediga och T inte hade några skol- eller jobbuppgifter som han var tvungen att göra. Vi lånade svärisarnas bil och åkte ut i Esboskogen. Den här gången blev det Luks naturstigar. Det var ganska kallt men solen sken och allt var perfekt. Det behövs inte så mycket mera än en ledig dag ute i skogen för att hösten inte ska kännas så förfärligt jobbig. Grillkorv med ketchup. Klementiner. Att kvällen avslutades med bio och popcorn gjorde ju inte dagen värre.

Däremot var det regnet som piskade mot rutan och mörkret ännu kl. 11 som fick mej att bara vilja dra täcket över huvudet idag. Jag konstaterar mer och mer att jag är en vädermänniska och att mitt humör påverkas oerhört mycket av temperaturer och nederbörd. Efter ett trevligt möte i Fila har jag försökt muntra till det lite här hemma med att bjuda in den vackra sidan av hösten. Det blev ljus, ljus och mera ljus. Julgrejerna får vänta ännu en knapp månad...


Ja, och på tal om jul, så har jag den senaste veckan märkt att min julrytm är väldigt konstig i år. Utan större orsak känner jag redan en stor stress, trots att allt som redan behöver vara fixat är det. Jag kom på att det sannolikt hänger ihop med att jag senaste år reste bort för nästan tre veckor kring lillajul och därmed var tvungen att fixa alla julgrejer i skolan klart redan före 15.11... Visst skulle det ju vara roligt att ha allt klart i år också och få resa till solen och njuta, men i år tänker jag njuta fullt ut av julen och adventstiden och sen njuta av sol och värme efter det istället.

Ha en fin fortsättning på hösten! 

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar