onsdag 5 november 2014

“One child, one teacher, one book, one pen can change the world.” ― Malala Yousafzai

Har länge försökt att hitta ett lämpligt bloggnamn och råkade läsa Malalas citat och kontaterade att en av mina främsta roller just nu är att vara lärare. Därför kan jag nu presentera det nya bloggnamnet: "A teacher's diary". Det är kanske inte en dagbok i syftet att skriva allt personligt men jag tror att jobbet som lärare är något som jag ganska naturligt fokuserar på, eftersom det tar upp en så stor del av mitt liv för tillfället. En vacker dag kanske det är något annat, men just nu är det här jag.

Alla drömmer vi om att ändra världen och göra något som gör en skillnad för någon. Kändisskap, politik och andra banor har aldrig lockat, så jag måste väl lita på att nobelpristagaren vet vad hon talar om, trots sin ringa ålder. Kanske jag kan vara den som når det där barnet som kan göra en märkbar skillnad?

Ja, det var dagbok som gällde, alltså.

På jobbet har det varit ganska mycket nytt och nya idéer som tumlat omkring. Jag har fått bekanta mig med kodning, som kommer med i läroplanen 2016 och fenomenet "flipped classroom". När jag hunnit testa på lite mera än denna veckas första försök ska jag försöka hinna dela med mig något av det jag kommit fram till. Tänkte att bloggen hädanefter även kunde innehålla lite praktiska tips som man såklart gärna får sno och så att säga "parastaa".

Ha en fin fortsättning på veckan! Ifall det är något som du funderar över får du gärna kommentera och fråga.

Kram och tack för de nu över 20000 sidvisningarna! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar