torsdag 1 augusti 2013

1 augusti

"Huj!" var den första tanken som for igenom huvudet när jag vaknade i morse (eller egentligen vid lunchtid). 1 augusti och egentligen den sista dagen som jag verkligen får sova ut för efter idag är det tyvärr väckarklockan som gäller för att jag ska komma igång med hösten. Den 13:de börjar det igen om man så vill det eller inte.

Första augusti betyder också en annan sak. Från och med idag sitter jag på en fast klasslärartjänst. Wohoo! Skönt och vuxet, men samtidigt lite skrämmande. Jag kommer som sagt att få en ny klass i höst men den här gången tror jag faktiskt att de nya ettorna är mera nervösa än vad jag är. Senast var det troligtvis tvärtom. Ser fram emot det även om denna fantastiska sommar gärna skulle få fortsätta ett tag till... Längtar tillbaka till London!

London Bridge

Fästmannen (ännu lite svårt att fatta att jag har en sån) åkte till Åland för att hälsa på Kökar och sin syster så jag sitter ensam hemma i stan och ser framemot att snart få åka norrut. Det ska bli trevligt med bröllop och att se lite Österbotten igen efter en lååång paus.

Idag har jag suttit och tittat på telefonen och väntat att någon ska ringa och meddela att ringarna är färdiga för avhämtning men hittills har det inte blivit några trevliga överraskningar... Rastlös som jag varit har det även idag istället blivit en hel del städat på ställen som man vanligtvis stänger dörren då man har gäster.

En trevlig överraskning var däremot att jag/vi fick ett brev av vår fadderpojke Nihil i Indien! Det tar sina månader för breven att komma fram så det är inte så ofta det händer. Ifall någon funderar så har vi en fadderpojke genom Compassion. Ifall du är intresserad så finns det mera info på www.compassion.se.

Ja, ha en bra fortsättning på veckan allihopa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar