söndag 18 augusti 2013

Svartholmen

Efter en überintensiv vecka blev det en kort paus. In i det sista tvekade jag om jag verkligen skulle åka med till Svartholmen i Sibbo men i sista stunden fattade jag beslutet och på fredagseftermiddagen då jag ännu vanligtvis brukar sitta kvar på jobbet och fixa inför nästa vecka satte jag mig i bilen, köade länge på ring I och kom sedan äntligen fram till Kalkstrand där vi fick båtskjuts ut till Svartis. Det var skönt att bara lämna stressen på fastlandet och träffa lite nya människor istället (och så förstås T).



Mera Svartis-bilder av Linus Mickelsson hittar du här.

Vi var mellan 30 och 40 personer i varierande ålder och med olika bakgrund och språk som samlades för Filas Weekend. Det blev ett kort och intensivt dygn med få andningspauser eftersom jag både hjälpte till lite i lovsången och med lunchfixandet. Korvgrillning, bastubad med dopp och utedass. Precis det som behövdes.

Vädret var kanske inget att hänga i julgranen och på vägen hem var det lite för häftigt väder för vår lilla putt-putt-båt fylld med ljudtekniksgrejs. Vi kom fram, vissa mera dyblöta än andra, med 15 cm vatten på botten av båten.

Skönt ändå att man efteråt hinner vara hemma och bara rensa upp tankarna och hemmet en dag. Imorgon blir det ny energi och nya tag på jobbet. Vips, är det väl veckoslut igen! :)

Ha en fin söndag! Hoppas vi ses i Fila "ikväll" kl. 17!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar