fredag 23 augusti 2013

Nu är det slut för idag.

Fredag. Som min kollega uttryckte det på FB: "Amazing Fredag, how sweet the sound"...

Andra veckan ligger bakom. Fortfarande ingen egen färdig klass men det närmar sig, gott folk, det närmar sig ;).
SÅ skönt med en liten brejk fast eleverna faktiskt är världens härligaste. Veckan som gått har varit intensiv men jag har försökt att gå hem lite tidigare från jobbet och även sova lite mera. Blev förkyld en sväng men undvek att bli sängliggande som tur. På torsdagen var jag för första gången på "kurs" sen jag började jobba. Vår skola är med i ett stort projekt som på finska heter Yhteispeli och jag får vara en av lärarna som går på utbildningsdagarna. Det var skönt att konstatera att det mesta är sådant som vi gör redan.

Hade tänkt skriva något vettigt men tankekapaciteten räcker inte riktigt till efter en arbetsvecka.
Hittade några bloggar som ni däremot kan bekanta er med istället...

Min skolkompis modiga lillasyster skriver denna blogg.

Den här matematikbloggen tipsade en studiekompis mej om. Den kommer jag och kanske ni andra lärare där ute också att ha nytta av.

Vilka bloggar läser du?



Ha ett skönt veckoslut! Nu ska här firas ;)!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar