lördag 7 september 2013

Ifall jag hade tid

Veckoslut igen. Dagarna och veckorna går superfort och hittills känns det som att det kommer att bli en bra höst. Trivs på jobbet även om man aldrig känner att man blir klar, men det finns ju så mycket roligt att se fram emot också. Kan inte förstå att jag faktiskt sticker iväg till Sydafrika om typ 2 månader! Gnuttan av dåligt samvete finns ju när man lämnar sina elever för ett par veckor men med världens bästa vikarie (mamma) och kolleger som tycker att man absolut ska ta chansen då man får den så ska det nog bli bra trots allt! Svårt att tro att det snart är mitten av september när man tittar ut och termometern visar över 20 grader. Tycker mera att ett det liknar en vacker julidag.


Det finns så mycket som man också skulle vilja hinna med men man vet inte vad man borde prioritera för att må bra, känna att man gör något meningsfullt men att man ändå orkar. För tillfället blir det inte så mycket mer än sova, äta, jobb, träffa T alltför lite, sjunga och Fila på söndagarna. 
Ifall dygnet hade 38 timmar och jag hade energin som krävdes skulle jag vilja göra följande:

Ta sånglektioner
Hitta en träningsform som passar mig och träna regelbundet
Läsa en bra bok i veckan
Plocka svamp och bär
Träffa människor jag inte träffat på länge och bjuda dem till mig
Testa nya recept
Prenumerera på en dagstidning och verkligen läsa den också

Borde förstå att skala av på onödigheter och prioritera bättre men är alldeles för bra på att säga "sen då... då ska jag". Försöker ta ett steg i taget men det är svårt och tyvärr brukar ju den lediga tiden inte öka med åren.

Hoppa ni får en fin fortsättning på hösten och förstår att njuta av dagarna!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar