söndag 15 september 2013

Körhelgsretreat



Detta är tyvärr världshistoriens sämsta bild, men också den enda bild som jag fick för mig att knäppa under körhelgen. Varje höst och vår åker min kör His Master's Noise iväg på körhelgen för att öva och lära känna varandra. Precis som de senaste åren hölls den på Soltorp i Borgåskogarna. Mest sjöng och åt vi men under dagarna hann vi också med filmkväll, årsmöte, spårning, bastu och lite fjanterier. Att vara borta ett helt veckoslut och inte hinna sova upp sig direkt är påfrestande men för mig är det egentligen lite som en "retreat", en andningspaus i vardagen då jag inte behöver tänka så mycket på jobb eller hemmet eller något annat. Vi fick njuta av en härlig solig lördag och en höstlig söndag. Imorgon kör en ny vecka igång. Friluftsdagen väntar.

Förresten, så har mina elever på ettan också börjat blogga senaste vecka. Du kan följa med våra äventyr på mattliden12013-2014.blogspot.fi ifall du är intresserad. Vi älskar kommentarer! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar