måndag 2 september 2013

Någon modebloggare blir jag aldrig

Som rubriken på inlägget lyder så är det där med mode och bloggandet inte något för mig. Visst är kläder trevliga och visst kan det vara roligt att se vad andra har på sig men sällan skulle jag inspireras av någon annans kläder så mycket att jag skulle klä mig likadant. Att dessutom punga ut med ofantliga summor på kläder som inte är speciellt praktiska är inte något att pyssla med när man har ett jobb som jag har. Helst klär jag mig ganska enkelt och i kläder som tål både tvätt och slitage. Man vet ju aldrig när man får ett glas mjölk över sig, tar en tur ut i skogen eller sätter sig i en färgpalett.

Nu tänker jag ändå göra ett litet modeinlägg. I våras öppnade nämligen en Selected-butik i närheten och deras kläder har jag av någon orsak fastnat för. Den senaste tiden har jag också börjat föredra mera färggranna kläder. Enkelt och stilrent, men också praktiskt. De har en serie byxor som kommer i nya härliga färger med någon månads mellanrum. Röda, lila och orange byxor har liksom aldrig varit ett alternativ men nu tycker jag faktiskt att det också går att variera jeansen emellanåt. Har också ett par svarta som passar med absolut allt. Sköna, bekväma och och riktigt snygga, tycker jag. Idag blev det både "wine plum" och "gold flame" för man fick två par för ett relativt okej pris. Passar de mig så passar de väl alla.


Det var det modebloggandet. Maybe once and never more.

Har du något speciellt plagg som du kunde köpa hur många som helst av och aldrig tröttnar på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar