söndag 19 januari 2014

Den eviga gym-frågan #kesäkuntoon2014

Hördu Esbobo! Nu behöver jag hjälp med något som inte hemsidor kan svara på.

Jag tänker (lovar härmed att) köpa medlemskort till ett gym men jag vet tyvärr med mig själv att vissa kriterier måste uppfyllas för att jag överhuvudtaget ska använda kortet som jag skaffat.

1. Det måste vara nära mitt hem eller min arbetsplats, vilket betyder att jag gärna håller mig inom Mattby. Då finns fyra gym kvar på listan: Forever, Sats, Elixia och Fit1.

2. Andra kriterier är att det gärna ska vara prisvärt och inte vara så trångt att man måste köa en timme till maskinen man vill använda eller boka en timme flera veckor i förväg.

Har funderat på Forever eftersom det "känns" lite enklare än de andra, men jag kan ju ha fel. Ledda timmar har jag inte varit speciellt förtjust i tidigare, utan har hellre gått på gym, men jag hoppas innerligt att min åsikt kunde ändras.


Vilket gym går du/har du gått till? Vilka fördelar och nackdelar finns det med det? Är du nöjd med vad du får för de många eurosarna? Vilka ledda timmar lönar det sig att delta i?

2 kommentarer:

  1. Jag har gått på Elixia. Fin bastu och omklädningsrum och om du går på dagen är det bra men på kvällen är det jätte fullt så skulle inte föreslå det om du bara kan gå på kvällarna.. Forever har också jätte fin bastu och bra badminton möjligheter, annat vet jag inte om det. Lycka till! Jag skulle föreslå att börja med fotboll igen, det gör motionen rolig! :)

    SvaraRadera
  2. Tack Matilda! :) Det blev faktiskt Elixia för mig! De två gånger som jag hittills hunnit bekanta mig har det varit bra! Har inte ännu testat några timmar men ska försöka med det nästa vecka. På måndagen var det mycket folk på kvällen men på onsdagen var det ganska lugnt så det ska nog gå bra på den fronten :). Ha det så bra i Paris! Kram

    SvaraRadera