fredag 24 januari 2014

Lärarbloggen vol. 2

Då man kommer hem kl. 19 från jobbet en fredagskväll kan det ha 3 olika orsaker. 1) Man trivs för bra, 2) Man har för mycket att göra eller 3) Man har ingenting annat att göra.

Idag kom jag hem först 19 på grund av alla tre orsaker ikväll, men delvis också av en fjärde orsak 4) Educa-mässan. Som en del av vår allmänna "fortbildning" detta år kunde man välja att delta i Educa, vilket jag och de flesta andra från Mattliden valde att göra. Mellan de olika presentationsbåsen och försäljningen av mera och mindre nyttiga grejer för undervisningen pågick även den vanliga ankdammsinspaningen. En hel del kolleger och studiekompisar som man inte sett på länge påträffades och en del nya idéer fick man ta med sig hem i bagaget.

Denna vecka har i övrigt också varit en helt okej en. På jobbet har det varit full rulle som vanligt. Fick en liten försenad julklapp i form av ett bokpaket med tio splitternya barnböcker för såväl erfarna och mindre erfarna läsare. Är jag den enda som bara älskar nya bra barnböcker och längtar efter att få sätta dem i händerna på lässugna barn? Kanske jobb på bibban inte skulle vara så tokigt för mig om jag någon gång tröttnar på vad jag gör nu... ? Men ja, nu får jag ju vara lite bibbatant också. Sådär till hälften som någon sade. Stannade kvar i skolan ikväll efter mässan och plastade en del av dem så att de är färdiga och slitstarka att starta med i bokcirklarna på måndagen.



 

Ifall du inte har läst den här artikeln om Barn som tar makten i familjen ska du absolut göra det.

Nu tar lärar-Bettina veckoslut. Tack och hej för mig! :)

PS. Det blev Elixia. Kanske vi ses där?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar