tisdag 28 januari 2014

Redskapsgymnastik

Oj, vad det värker i konstiga muskler! Den här gången tror jag inte ens att det är gymmets fel utan helt enkelt att vi har haft redskapsgymnastik med ettorna. Så länge som jag kan försöker jag visa vad eleverna ska göra. Idag var det trampett (liten trampolin heter väl så..?), ringar, rep och räck. Redskapsgymnastik har ju aldrig liksom varit min grej så jag försöker hålla mig till det jag behärskar men ändå låta eleverna testa något nytt. Ibland tänkte jag nog sätta hjärtat i halsgropen men allt gick bra. Ett av de bästa tipsen som jag fick på Peffan av Marita var "det är bättre att ta i för mycket än för osäkert då man säkrar". Säkrandet är säkert det svåraste men också något av det viktigaste som lärare.

Innan lektionens slut fick de som var våghalsiga nog testa på att klättra ända upp till taket i repen (läs: med tjocka mattan under och efter att de testat på att klättra ner också utan att bränna händerna). Nästan som apor!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar