måndag 1 september 2014

Nytt i kylskåpet

Sedan T flyttade in i somras har kylskåpets innehåll till en viss del förändrats mot det hälsosammare. En del av varorna kostar mera än de gamla varianterna men många är också säsongsbundna grönsaker som inte alls är speciellt dyra såhär på hösten.



Under de senaste veckorna har jag också testa på en del nya recept och varor. Under juli-augusti fyllde vi också frysen med en del bär och svamp som vi har glädje av nästan varje dag. Själv är jag ganska kinkig, men jag har också vågat prova på en del nya saker, även i grönsaksväg.



Igår kväll testade jag en ny version av en enkel bärsmoothie.

Här är receptet:
1 banan
1 handfull frusna blåbär
1 handfull frusna jordgubbar
Ca 1 dl Alpro soja-mjölk med vaniljsmak
1 dl turkisk joghurt

Mixade allt med min effektiva mixerstav. Det blev ca 4 dl, vilket var riktigt passligt som drickbart snabbt kvällsmål. Gott och relativt hälsosamt.



Tänkte skriva något annat matinlägg också inom kort med recept som jag provat på, men nu ska jag sätta grönsakerna i ugnen. Snart bär det av till gymmet.

Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar