torsdag 28 augusti 2014

12-timmarsdagen

Då jag började med bloggen var det en spontan grej, men nu är jag faktiskt uppe i 100 inlägg med varierande kvalitet. 17719 besök på bloggen visar statistikrutan. Kommentarerna lyser ännu för det mesta med sin frånvaro på bloggen men på FB har flera kommenterat glatt! Roligt att ni orkar följa med fastän jag inte vet vem ni är! Är det något inlägg du fastnat speciellt för,och varför i såfall? Kommentera gärna eller berätta något kort om dig själv och var du eventuellt bloggar. Jag tittar gärna in hos dig på din blogg!

Igår var en rolig dag, även om den blev lång. Vi var nämligen på Filas och Suhes relationsseminarium hela kvällen. Trots det var man tvungen att orka upp tidigt i morse eftersom vi skulle få besök i klassen. Jag har nämligen fått chansen att delta i en liten filminspelning för Esbo stad. Till min stora glädje förlöpte allt väl trots att jag skulle hålla i trådarna för undervisningen samtidigt som jag blev intervjuad. Det blev skärgårdstema för hela slanten med ordfiske, knopar och flyvästtestning. Eleverna verkade väldigt kameravana så det blir sannolikt ett ganska realistiskt minutlångt klipp. När och hur det kommer att synas meddelar jag först då jag bekådat spektaklet själv...

Ja, och tolvtimmarsdag blev det när jag efter 14.30 då undervisningen tog slut blev kvar och fixade och rättade och förberedde och lärde mig en del nytt fram tills klockan var 18 och det var dags för den årliga Gårdsfesten som de duktiga föräldrarna ordnar för alla familjer på skolgården. Nya klätterställningen som blev klar så sent som 15-tiden på eftermiddagen blev en succé!

Nu äntligen hemma. Sitter i soffan och beundrar vår nya orkidé. Visst hör de till det vackraste som finns?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar