måndag 18 augusti 2014

Dur och moll

Idag hade jag dubbeltimme musik och en utelektion gymnastik. Speciellt då man ännu blandat ihop vilken klass man ska ha blir det en ganska jobbig måndagskombo. Rösten kändes färdigsliten redan kring lunch och annars kände man sig också ganska mosig. Men tydligen var jag inte den enda som kände mig fredagsslut efter måndagen.



Vi hade ett fantastiskt veckoslut på landet, med slapp och plock av både svamp och blåbär. Hann också läsa en hel bok, min första på IPad. Måste säga att det gick bättre än förväntat, även om boken säkerligen skulle ha varit bättre på originalspelet. Läste fortsättningen till ungdomsromanen Divergent, nämligen Insurgent. Såhär när hjärnan är på högvarv kring skolstarten är det skönt med lite "lättare" litteratur. Läste någonstans att ungdomslitteratur är tänkt att läsa för upp till 21-åringar, men jag tycker inte att det är fel att läsa dem fast man redan är 25 eller äldre... Vanligtvis läser jag mest deckare, så nu väntar jag ivrigt att mina nyreserverade böcker ska bli lediga i pappers- eller e-format. De senaste åren har jag läst alldeles för lite, och egentligen älskar jag ju  det, så nu tänker ja ta mig tid att läsa mera.

Nu ska det bli skönt med ledig kväll. Imorgon börjar kören igen och det ser jag fram verkligen fram emot! Ha en fin vecka! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar