onsdag 8 augusti 2012

Det där onödiga inlägget

Ja-a. Har egentligen lust att skriva lite men vet inte vad. To do-listan var lång när jag gick till jobbet i morse och 9 timmar senare känns den ännu längre.

Detta har jag åstadkommit:
- Flummat och vimsat runt i flera timmar
- Namnlappar på torkställning för bildkonsten
- Namnlappar på diverse andra lådor, hyllor, skåp, böcker osv.
- Ryggpärm för häften x 6 st (Thanx Lauriina för idén!)
- Elevinformationsblankett och infobrev
- Hämtat alla böcker och material från materialrummen.
- Glömt tavelsvamp och blyertspennor, så man blev tvungen att springa igen.
- Planerat första dagen och tänker avsluta dagen med "mattaprov" (HAHAA! Känner mej lite småelak, men tror att det kan vara en bra idé att kolla vad eleverna kommer ihåg från ettan. Hoppas inga elevföräldrar följer med bloggen)
- Konstaterat att det är ca 100 saker kvar att göra för att allt ska vara "färdigt"; bl.a. designa ett träd + blad.

17.50 gav jag upp och gick hem eftersom de mörka molnen tycktes hopa sig utanför klassrumsfönstret och jag helst inte ville bli utsatt för regn. Tror att det mesta börjar vara under kontroll inför den första veckan bara jag får en del papper kopierade ännu. Sen är det bara 184 skoldagar kvar efter det att planera före det blir sommarlov igen.

Imorgon tänker ja planera musik-undervisningen och fixa till det sista i klassen. Och så trädet förstås. Får se vad det blir. Siktar på 1,5 m högt.

Ja, trevlig onsdagskväll till er bara! Här tänker jag slappa och kolla på spjutkval och tiokamp.


Oj nej. Hann redan tänka att ja borde kolla lite på tekniken för nästa veckas turbospjutskast på jumppan. Suck. Tydligen svårt att stänga av för tillfället. Någon som lider av samma "problem"?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar