lördag 25 augusti 2012

Efter regn kommer uppehåll

Det har varit en lång vecka utan blogginlägg. Konstaterade när dagen tog slut igår att det blev en 50 h arbetsvecka såhär i inledningen av hösten. Efter långa dagar finns det varken ork eller något speciellt att skriva om. Roligt men intensivt har det varit men nu är det underbart med en liten andningspaus.

En sak som jag under veckan märkt att jag är väldigt tacksam över men bortskämd med är mina arbetskläder. Vissa dagar har jag gått i stövlar och andra i verkkaren. Med tiden blir man bättre på att klä sig vid regn än eleverna. Friheten att inte behöva "klä upp" sig för att gå på jobb är toppen, soeciellt när man drar flera klasser i gymnastik!

Idag ska det bli en lung dag. T är på faneden i Dragsvik och jag vaknade pigg redan kl. 9 så nu blir det lite städning och fixande så man sen imorgon bara kan slappna av och njuta.

Ha ett fint veckoslut!

2 kommentarer:

  1. Måste säja att sjukhuskläder är också helt fantastiskt bra! Lösa, sköna, passligt varma. Du behöver aldrig fundera på vad du skall sätta på dej och Nån Annan Tvättar Kläderna Åt Dej!!! Kommer att sakna den servicen hemma i höst ;)

    SvaraRadera
  2. Hahha! :) Låter ännu bättre! Kanske man borde föreslå det för Esbo stad ;).

    SvaraRadera