onsdag 29 augusti 2012

Ups and downs

Sorry. Ursäkta. Anteeksi. Det blev tydligen liten bloggpaus igen.
Men egentligen tror jag inte att jag har något att ursäkta för eftersom jag aldrig lovat att skriva varje dag. Men ifall någon saknat mig så ber jag om ursäkt för att det blev än längre paus än väntat. Hur som helst. Nu bestämde jag mig för att skriva lite igen.

De senaste dagarna har varit intensiva på jobbet och på kvällarna har jag försökt att tänka på annat så det har blivit något varv på gymmet och en måndagseftermiddag i stan på en riktig "middagsdejt" med T. Igår blev det filmkväll efter gymmet. Praktiskt med bibba i närheten där man får låna filmer gratis och dessutom har en vecka på sig att se den.

Det känns som att dagarna bara rinner förbi. Snart är augusti slut och det är höst på riktigt. Sorligt men sant. Känns som att sommaren bara plötsligt försvann.

Till hösten är det ju vanligt att man börjar med något nytt. Förutom gymmet då som var nytt för min del tänker jag fortsätta att sjunga i kör och med mina andra sysselsättningar. På bloggen hade jag tänkt ändra lite och bli mera "tema-inriktad". Problemet är bara VAD mitt tema ska vara eftersom jag är lite intresserad av allt men inte har någon enorm passion så vitt jag vet.

Har du något tips för min blogg?

Och ifall du sjunger, vill jag tipsa dig om att komma med i min kör! Vi har superroligt varje gång och du behöver inte sjunga perfekt. Open auditions nästa tisdag kl. 19 i Andreaskyrkan. Välkommen med!


Bilden snodde jag från körens facebook-sida.

Ojoj vad det här inlägget blev vimsigt. Ungefär lika vimsigt känns det ut inuti mitt huvud.
Ha en fin kväll och fortsättning på veckan!


2 kommentarer:

  1. Hej Bettina! Roligt å få börja sjunga i kör snart igen :) Kan du kanske skriva nånting om barns utveckling o hu di lär sig bäst? Va du har fö egna tips? Vet int, du måst fundera själv :)

    Vi ses!
    Julia

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte också föreslå att du ska blogga mer om ditt arbete = barn, undervisning, etc. Något lagom lätt och populärvetenskapligt för oss vanliga dödliga, men ändå baserat på någon slags fakta eller insikt. Jag ska efter en lång paus börja jobba med barn igen den här hösten, så lite extra tips skulle inte sitte helt fel :)

    SvaraRadera